'DAHA' lar Kansere sebep oluyormuş!

Daha'lar Kansere Sebep Oluyor!

Ben kalender meşrebim güzel çirkin aramam derim sorsanız nasıl seçersin. O kadar "amaann ne olursa olsun sağlıklı mutlu huzurlu olalım da!" falan diyen bir insanım diyebilirdim mesela size hemen hemen her konuda. Geçrekten maddi manada tamamen böyle sayılırım. Her şey ihtiyacı karşılayabilecek kadar olsun da gerisi mühim değil.

Fakat Soner sayesinde bazen kendime farklı bir açıdan baktığımda şaşırıyorum. İçmeden sarhoş olan, her şeye gülebilen, her daim neşeli, bir şeyi takmadığımı düşünen ben aslında bir miktar "daha"cı biriymişim. Daha güzel bir ev, daha pahalı bir araba, daha yeni model bir telefon falan hiç dert değil benim için evet ama benim de "daha"larım varmış, manevi.



'Daha' anlaşılabilir olmak, 'daha' net algılamak, 'daha' faydalı olmak, 'daha' çok paylaşmak gibi gibi. Aslında bakıldığında hepsi pozitif evet ama derinine indiğinizde bu çabaların da hayatın sürdürülebilirliğine ters yönde etki ettiğini görebiliyorsunuz. Birileri sizi anlasın diye kendinizi parçalamanıza gerek yok. Her şeyi de anlamayı verin ne olacak herkesi anlamak zorunda değilsiniz. Faydalı olun evet ama 'daha'sı elinizden gelmediği noktada kendinizden tüketip tamamen faydasız hale de gelebilirsiniz. Paylaşın evet ama her zaman 'daha'sı olmayabilir. O gün birinin derdini paylaşacak kadar dingin değildir aklınız insanlık hali veya gerçekten o gün size lazımdır matkap veremeyebilirsiniz. Cebinizde ancak eve dönecek kadar paranız vardır ve o evsize bugünlük sadece selam verirsiniz de ekmek alamazsınız mesela.

Başkalarını da mutlu ederek çok yüksek bir mutluluğu tattığım şeyler yapamadığımda benim için üzüntü kaynağı oluyormuş. Bunun farkına vardığımda etrafımızdaki kronik mutsuzluk ağının aslında "daha"larımızdan da beslendiğini farkettim.

Özellikle maddi "daha"lar hiç bir aşamada son bulmuyor çünkü hemen hemen her evin "daha" büyüğü ve pahalısı, arabaların "daha" üst modeli, telefonların "daha" akıllısı, erkeklerin "daha" zengini, kadınların "daha" güzeli her an gözümüze sokuluyor sistem tarafından. Fakat "daha" iyi bir süre sonra alışılmış bir vasata dönüşüyor yani sonu yok. Bu da bizi tatmin olamayan mutsuz topluluğa dönüştürüyor.

Sonuçta daha'lar mutsuzluğa mutsuzluk da pek çok kötü şeye kansere bile sebep olabiliyor ama biz mutlu ve sürdürülebilir bir hayat istiyoruz. İşte bu sebeplerle hayatımızdaki 'daha'ları azaltmaya ve "yeteri, oluru, olduğu" kadarlarla biraz daha fazla vakit geçirmeye karar verdik. Süreçte ilgi çekici şeyler olursa paylaşmaya devam edeceğiz. Sizlerin de yavaş yavaş maddi ve manevi 'daha'larınızdan sıyrılarak daha mutlu günler geçirmenizi diliyoruz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Bir çörek otu masalı