Üç küçük kayıp yunan keçisi misafirimiz bu kez de!


Susup doğayı dinlediği ve olayların akışının melodisiyle ağzı açık bakakaldığı anlar vardır insanın. Çok yaşıyorum ben onları, çünkü dinlemeyi, gözlemlemeyi, anlamayı seviyorum.

Bambaşka bir tat alıyorum kendimi susturup olayların akışını izleyip doğanın anlattıklarını düşüncelerim bana tercüme ederken. Beynimin kendi kendine konuşmasını seviyorum.

Dün akşam Soner annesi hala istanbuldayken ziyaret etmek sürpriz yapmak istedi. Akşam üzeri haydi çay içmeye gidelim mi e peki gidelim derken hoop çıktık yola. Az öncesinde bir animasyon izlemiştik hayvanlarla eski bir masalı onların alemine uyarlayarak oluşturulmuş klasik bir şey. Ve yolda yürürken üzerine sohbet ettiğimiz şey bilge, şaman, yaşlı kadın vs sembollerine hep keçinin seçilmesinin temel bir sebebi olup olmadığıydı mitlerin dışında. İlgimizi çekti bayaca konuştuk hararetli hararetli öyle ki oradan baykuş, kedi, karga falan hayvanlar aleminin bilge kişiliklerinin ellerinden bir öptük geldik.


Benim keçi hayranlığımı bilen kocam güldü "alacaazz karıcımm alacaazz, keçimiz olacak bi gün merak etme" ben de güldüm haliyle :) Metropolde keçili yaşama geçiş hayallerimiz zihnimizden çıktığı anda yanımızdan geçen kamyonların otobüslerin egsozlarında boğuldular muhtemelen.

Çocukların bilgeliklerini, onlarla konuşup öğrenmeyi, paylaşmayı seviyorum. Bunu hissediyor olacaklar ki gittiğimiz her yerde çocuklar tarafından zaptediliyorum :) Bilmiyorduk ama hoş tesadüf oldu Sonerin abisi ve ailesi ve diğer ablası ve çocuklar da oradaydı. Baya geniş bir aile toplantısına dönüştü anne ve yeğenli akşam çayımız, gülmeli yemeli eğlenceli de geçti.

Evine gittiğimiz ablası ise Yunanistandaymış Sonerin bizim çıkmamıza yakın o da geldi, onu da görmüş olduk. Kukuletalarımızı taktıık haydi biz kaçtık derken Zehra abla Sonerle bana iki paket olduğunu hatırladığım mumlar uzattı sevimli şeyler. Ve ben o çıkma telaşında "aa tabiki buuu" dediğim paketi kapıp kaçıverdim :) içerisinde üç dört tane sevimli köpek olan!

Az önce o paketi açtım ve içerisinden keçiler çıktı, üstelik yunan keçiler. Nasıl olmuşsa yollarını şaşırmış, sıcak bir kalp bulunca onu kandırıp çantasına girmiş ve dün gece beni kandırıp son duraklarına ulaşmış antik, mitolojik, bilge, mesaj veren Yunan keçileri!

Keçi sizin için ne ifade eder bilmem ama aslında dünya insanını antik çağlardan beri kendisine epeyce hayran bırakmış olmalı ki Pan ya da satirler gibi önemli mitolojik karakterleri etkilemiş. Bu küçük keçi Hint mitolojisinde de Brahman’ın kalbini, yani sırrı, bilgeliği, ışığı ve iyiliği temsil eder.
Zeus annesi tarafından dünyaya bırakıldığında Keçi Capella (bazı kaynaklarda Amaltheia) tarafından emzirilip büyütülmüş uzun süre yol arkadaşı o keçi olmuştu üstelik Girit adalarında! Yunanistanda.

Ve yine bir rivayete göre Zeus o keçiyi öyle bir sevmiştir ki gökyüzüne yıldızların yanına koymuştur her zaman görebilmek için. Şimdi, gökyüzünün bu iyi kalpli keçisi Capella gökyüzünde Castor ve Pollux’un biraz üzerinde bize göz kırpıyor. Arabacı takım yıldızının alfası olan Capella’nın arapçadaki adı Ayyuk. “Ayyuk’a çıkmak” deyimine adını da işte bu güzel ve iyi kalpli yıldız vermiş.

Bir blogger Capella'yı şöyle anlatıyor:

Şimdi, gökyüzünün bu iyi kalpli keçisi Capella gökyüzünde Castor ve Pollux’un biraz üzerinde bize göz kırpıyor. Arabacı takım yıldızının alfası olan Capella’nın arapçadaki adı Ayyuk. “Ayyuk’a çıkmak” deyimine adını da işte bu güzel ve iyi kalpli yıldız vermiş.

Ne zaman gökyüzünde Capella’yı; Bu güzel yıldızı görsem aklıma “ vicdan “ gelir. Doğurmadığı çocuğu emziren ve büyüten gökyüzü keçisi ….. işte bu yüzden, yeryüzündeki bunca kötülüğün içinden başımızı kaldırıp Capella’ya bakmak ruha iyi gelir.


Zaten “vicdan” dediğimiz şey de birisinin bizi gözetlediğini bıkmadan, usanmadan ihtar eden o ilahi his değil midir?

Sabah keçi olduklarını fark ettiğimde ve bilgelikle olan bu bağlantılarını hissettiğimde O ilahi vicdan ve koruyucu hissin zaten hissettiğimiz bizi kucaklama duygusuna elçi olduklarını imgeledim. İsim verdim ben bu üç küçük keçiye. Lavantalı olan mumun adı HUZUR! Huzur ve mutluluğu temsil edecek bizimle oldukları sürece yakılmayacak. Kırmızı gül TUTKU! Aşkı, tutkuyu ve bağlılığı kaybetmediğimiz sürece bizimle birlikte mutlu mesut yaşayacak. Gardenya ANLAYIŞ! Gerçek aşk beraberlik ve anlayışı temsil edecek. Bunlardan birini gerçekten kaybettiğimizi hissettiğimizde bir mum yakma, bir dilek daha tutma hakkımız olacak belki de böylelikle.

Ne de saçma gelecek çoğunuza, amma da uydurmuş ha hayal gücüne bak da diyeceksiniz :) olsun! Hayatın kendisi bir büyü, hala nefes alabilmemiz mucize! Bu neden olmasın (:

Sizlerin de olsun elinizdekilerin kıymetini hatırlatacak minik imgelemleriniz. & o en keskin anlarda "onun hatrına" kendinize ikinci bir şansı, bir dilek daha'yı ve bir mum daha yakıp karanlığı eritmeyi size hatırlatacak kıyaya köşeye koyduğunuz fırsatlarınız.

Kendi mucizelerinizin de koşarak size geldiği hayran bırakan bir hafta olsun!
İnançla, sağlıkla, mutlulukla kalın


Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Pet şişede soğan yetiştirme detaylı fotoğraflı anlatım