21 Mart; Bayram, Bahar, Bereket!

Berekettir! Nevruzdur, bahar bayramıdır, eski türk geleneğinde yılın ilk günüdür 21 mart..
Kuş bayramıdır avrupalı şaman keltlerin.

Aydınlanma çemberi kutuplardan geçer, dünya ucundan sonuna ışıklanır.
Kuzeyde ilk güneyde sondur ama her yanı bahara bulaşır yeryüzünün.


21 mart! Yılın en sevdiğim günlerinden.
Geceyle gündüzün, ayla güneşin, içinizdekiyle dışınızdakinin dengelendiği bir ekinoks diliyorum sizlere yüreğine bahar dolan tüm güzel insanlar.

Ben yüreğimin en derininden kutlarım bu günü her yıl, çünkü insanlık tarihinin eenn başından beri kutlanan, değişmemiş bir kaç günden biridir. Ostaradır. Biberiye ve tarçın tütsüleri yakarlar paganlar, tazelerler kendilerini. Baharı hissetmek istiyorsan sen de dene hatta! Onları kokla... Tatlı tarçın kokuları çek içine... Bahar çiçekleri taşı biraz... Yaratıcılığına, çocukluğuna, saflığına, neşene, gözlerindeki pırıltıya dön. Çocuksu meraklara övgü günü bugün!

Paganlar bu çocuksu meraklara övgü gününde kaybedilenleri tekrar kazanmaya ve çocukluğu yaşamaya engel olan her çeşit girişimden uzaklaşmaya çalışırlar. Dengelenmeye, özlerine dönmeye gayret ederler. Ne güzel gelenek. Hepimiz içselleştirebilsek keşke. Hepimizin yumurtalar boyadığı ve dilekler tutup soğanlı çiçekler ektiği bayram olsa bugün, bahar hepimize bulaşsa... (paskalya bugün değil, easter da yine ostaradan dönüşmüş ancak tarihi her yıl değişir)

Sonra dünya şiir günü 21 mart, dünya down sendromu farkındalık günü, dünya ırkçılıkla mücadele günü, orman günü. Her açıdan manalı bugün.

Kim kutlarsa, nasıl kutlar, nasıl kutsarsa kutsasın bugünü hiç önemi yok, seviyorum bahara sevinen insanları.

Yaşamın her anlamda kendini yeniden hissettirdiği gündür bugün! Kutlu olsun!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Pet şişede soğan yetiştirme detaylı fotoğraflı anlatım