Bir Anneden Diğer Annelere Sevgiyle; Evİşi Makarna

evişi makarna, esra ün güçlü, köyceğiz
Annedir yüreği fazla dayanamaz.
Herkes bıksa benden annem bana doymaz.
Öper besler beni unutur kalbinde.
Annem burda olsun bana bişey olmaz.

Diyor ya şarkı, az bile söylüyor belki... 
Annelik en özverili sanat ve en zor zanaat olmalı. Kendisini bir şekilde doyuruyor, barındırıyor, giydiriyor da insan işin içine yavruları girince dünya bir anda bambaşka bir yere dönüşüveriyor. Kendimiz umursamadan neleri yiyoruz kimlerin elinden, neler giyiyoruz, nerelerde oturup kalkıyor farkında olmuyoruz da çocuklar söz konusu olunca her şey başkalaşıyor. Ne yedirmeli, ne giydirmeli, nereler güvenli onlarla birlikte bildiğimiz ama önemsemediğimiz pek çok gerçek tekrar yüze çıkıyor beynimizin kıvrımlarında. İşte öyle güzel annelerden biriyle daha tanıştık geçtiğimiz günlerde ve biz çok da memnun olduk bu tanışıklığa. Sizleri de haberdar etmek istedik her zaman olduğu gibi. Sizleri bu kez "anne eli değmiş" EVİŞİ makarnaların yapıldığı sıcacık bir mutfakta konuk edeceğiz, Esra anne ağırlayacak ve miiss kokulu hikayesini paylaşacak sizlerle. "Piyasadakilerden en önemli farklarından biride sevgi dolu benim ürünlerim :) Çok ama çok severek yapıyorum" diyor makarnalarından bahsederken. Eğer "anne eli değmiş gibi"ler sizi artık tatmin etmiyor ve gerçekten sağlıklı gıdalarla çocuklarınızı buluşturabileceğiniz alternatifler arıyorsanız, lezzetli bir yazı sizlerle. Afiyetle.
** Esra hanım bize biraz kendinizden bahseder misiniz? 

Mersin ünv. Güzel Sanatlar Fakültesi Heykel bölümü mezunuyum. Bir süre mesleğimi sürdürdükten sonra anneliğin muhteşemliği ile tanıştım. 6,5 yaşında bir oğlum ve 4 yaşında bir kızım var. Çocukları ve mutfağı çok seviyorum. 

** Bu işi yapmaya nasıl karar verdiniz? EVİŞİ fikri nasıl oluştu, bir hikayesi var mı?
Ankara'da anne oldum, büyük şehirde anne olmanın en zor kısmının çocuğuna yedirebileceğin doğal ürünler bulmak olduğunu farkettim. Anne olduktan sonra doğal ve sağlıklı beslenme merakı başlayanlardanım. Şimdi Köyceğiz / Muğla’da yaşıyorum. Burada yerli üretim, kimyasal kullanılmadan yetişen ürünler bulmak zor değil, ama yine de bulamayan veya iyi malzeme bulsa da yapma imkanı olmayan çok insan var.
 
evişi sebzeli makarna
EVİŞİ ne ilk olarak sebzeli erişteler ile başladım. Oğlum ve kızımın makarna sevgilerinden dolayı rengarenk sebzeli ev makarnası yapıyorum. Domatesli, havuçlu, sade, pancarlı, ıspanaklı makarnalarıma köy yumurtası ve tam buğday unu kullandım. Çevremden çok ilgi gördü ve isteyenler çoğaldı, bende uzun süredir aradığım işi bulmuş oldum :) daha sonra sayfa üyelerinin talepleri (tıklayarak sayfaya göz atabilirsiniz) ile diğer ürünleri ekledim.

** Ne tür ürünler hazırlıyorsunuz? 
  
Ev yapımı kargo ile gönderilebilecek ürünler hazırlıyorum Şuan sebzeli erişte ve reçeller var. Mevsimine göre reçel çeşitleri artacak. Salça, tarhana, nar ekşisi vs.. yapabileceğim ürünleri de eklemeye devam edeceğim. Kimyasal kullanmadığını bildiğim köy ürünlerine de sayfada yer veriyorum ama bu daha çok köylü üreticiye destek amaçlı. Kuru fasulye, nohut gibi...



** Ürünleriniz dikkatimize çekti denemeyi de istiyoruz çünkü bize farklı ve samimi geldi. Peki sizin için ürünlerinizi piyasadaki diğer ürünlerden ayıran nedir?

Ürünlerimi istediğiniz zaman gönderirim, bir kaç gün beklete bilirim ama elimde hazır olmuyor. Yapıyorum gönderiyorum. Fabrikasyon değil ürünlerim, hatta atölye bile değil. Evimde kendi mutfağımda yaptığım ürünler. Koruyucu yok, katkı maddesi yok. Anneanne tarifleri ile yapılan ürünler. Piyasadakilerden en önemli farklarından biride sevgi dolu benim ürünlerim :) Çok ama çok severek yapıyorum.

** Ürünlerinizi hazırlarken en çok dikkat ettiğiniz şeyler neler, kurallarınız var mı?

En önemli kural, evimde mutfağımda tüketemiyeceğim, çocuklarıma yedirmeyeceğim bir şeyi başkasına da yedirmem. Temizlik ve malzeme seçimine çok dikkat ederim. Mesela, pazarda her tezgahta köy yumurtası var ama ben komşulardan topluyorum. Pazardaki kaç günlük bilemeyeceğim için.

** Çocuklara özel denilebilecek çeşitleriniz olduğunu gördük. Çocuklar severek yiyor mu? Geri dönüşler alıyor musunuz annelerden?
EVİŞİ ürünler çocuklar için ortaya çıktı ama özel isteklerde yapıyorum. Az şekerli reçeller, yumurta alerjisi olana sadece yumurta sarılı erişte, süt ürünleri alerjisi olan çocuklar için yoğurtsuz tarhana gibi. Çocuklar sevdi, annelerden çok güzel mesajlar geldi. Sebze yedi sayenizde şeklinde çok teşekkür mesajı geliyor. Reçellerden de çok memnunlar, ev reçeli olduğu için reçel verdim gibi mesajlarda geliyor. Denemek için az miktarda isteyip sonra arkadaş, akraba içinde sipariş veren çok oldu. Olumsuz bir mesaj hiç almadım.

** Annelerin en hassas olduğu konu şimdilerde çocuklarına doğal ve sağlıklı şeyler yedirmek. Bu konuda onlara ip uçları vermek ister misiniz? Seçim yaparken nelere dikkat etmeliler?

Semt pazarlarını tercih etsinler. Pazarda da tezgahında 3- 5  parça ürünü olan köylüleri tercih etsinler. Evde yapılanı, pişirileni yeme alışkanlığı önemli. Paketlerin albenisi kadar zararı da çok maalesef.

** Bizler evlerimizde kendi ürünlerimizi (turşu reçel ekmek vs) üretirken tazeliği korumak doğru malzemeler seçmek sağlıklı saklamak için neler yapabiliriz. Bize önerilerde bulunmak ister misiniz?

Görüntüsü çok düzgün olan sebze meyveden uzak durmak gerekiyor. Küçük kavanozlarda saklamak kullanacağımız zaman açıp, tüketmek gerekiyor uzun ömürlü olması için. Bakliyatları bez torbalarda saklamak, daha sağlıklı ve daha uzun ömürlü oluyor.

** Son olarak bize neler söylemek istersiniz?

Ben çok keyif aldım, çok teşekkür ediyorum. 

Evişi sayfasına buraya tıklayarak ulaşabilir, bu telefon numarası (0543 7229848) aracılığıyla Sevgili Esra Anneden daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sevgiyle ve sağlıkla kalın. 

Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Bir çörek otu masalı