Ev Yapımı Dulce De Leche Namı Diğer Süt Reçeli

Yıllar yıllar önce bir erasmuscu (evet evet erasmus satıyordu :P) arkadaşım sayesinde tanışmıştım dulce de leche ile. Ben öyle ölesiye nutella sever kadınlardan değilim malesef. Yediğimde ağzımda o çirkin yağını hissettiğim için çook canım isterse keyfine tüketebiliyorum (hatta artık zavallı palm mağdurları geldikçe aklıma hiiç tüketesim gelmiyor) İşte öyle bir zaman bildiğimiz reçeli de kolay kolay tüketemeyen bana elleriyle yapıp yedirmişti bu şahane şeyi o arkadaş kısa süreli bir aşk da yaşadık süt tatlısıyla hatta ama sonra iş güç vs derken unuttuk birbirimizi.


Geçtiğimiz hafta cocacık yoğurt için süt almış bir gün dışarıda unutmuşuz o arkadaşı :(  Bozulmamış.. Ama yoğurt yapmaya gönlüm gitmedi... Ne yapsam derken aklıma süt reçeli geliverdi. Bu sıralar zaten bütün kahvaltılıklarla aram açık. Dolapla ne yesem muhabbetini çok yapar olduk. Dedim hadi sen de süt reçeli ol :)

Öncelikle bu arjantin güzelini onore etmek (ve itiraf ki bir saatten fazla tencere başında geçecek olduğundan sıkılmamak için :)) aşağıdaki linki tıklıyorsunuz :)


Rüzgarlar o taraftan esmeye başlayınca havaya da girmişken derince bir tencereye bir litre sütü alıyorsunuz. İçerisine 200 gr şeker koydum, ama isterseniz siz arttırın. Çok şekerli boğaz alan şeyleri sevmiyorum ben. Sütle şekeri usul usul orta ateşte karıştıra karıştıra birbirine alıştırıyorsunuz. Şeker utanıp hafiften renk vermeye başlayacak :) O esnada içerisine 1 silme çay kaşığı karbonat (yoksa kabartma tozu) ekliyorsunuz.
DİKKAT DİKKAT köpürüp kabaracak o yüzden sakın karıştırmayı bırakmayın :)

Kaynamaya başlayınca altını tamamen kısın ocağın. Buradan sonrası sabır işi, zira sadece karıştırıyorsunuz. Kolay gibi görünse de zahmetli anlayacağınız. İşin sırrı şekerin yavaş yavaş sütün içinde karamelize olması. Renk ve kıvam giderek değişecek. Siz gönlünüze hoş gelen kıvam ve rengi elde ettiğinizi düşündüğünüzde işlemi sonlandırabilirsiniz. Sonra cam bir kavanoza alın ve soğuyunca dolaba kaldırın. 2 ay kadar tazeliğini koruyacaktır.

Ben sütlü kahve renginden az hallice çok koyulaşmamış ve çok katılaşmamış halini seviyorum. Tercih sizin :)

Ben bu yaptığıma çiğ fındık ufaladım ocağı kapatır kapatmaz ve öyle soğuttum. Hoş bir tadı oldu. İsterseniz vanilya da ekleyebilirsiniz.

Ve işlem sonunda bir litre sütten elinizde yarım kavanozcuk kalacak, şaşırmayın :) Söylediğim gibi azıcık zahmetli ama lezzetli... Çok sağlıklı oo kesinlikle tüketmeli denilecek bir gıda değil şeker sonuçta ama velakin o yediğiniz cuklata kremalarından daha doğal ve sağlıklı bence, sabahları bir kaç kaşık tüketilebilir ;)


Bu blogdaki popüler yayınlar

Isırgan Otuyla Doğal Yoğurt Mayası Nasıl Yapılır?

Aa! Ekşi yoğurttan peynir yaptım, ekmek mayaladım :)

Pet şişede soğan yetiştirme detaylı fotoğraflı anlatım